Кебуладзе Вахтанг Іванович

Кебуладзе Вахтанг Іванович


Доктор філософських наук, професор

 

Кафедра теоретичної і практичної філософії, ауд. 233, тел.: 239-34-57

 

E-mail: vakhtang.kebuladze@univ.net.ua

 

Освіта:

- закінчив філософський факультет Київського національного університету імені Тараса Шевченка (1994 р.)

- захист кандидатської дисертації – «Інтерсуб’єктивне вчення Е. Гуссерля як трансцендентальний фон феноменологічної концепії досвіду А. Шюца» (1998 р.), спеціальність 09.00.01 – онтологія, гносеологія, фенометологія

- захист докторської дисертації – «Концепція досвіду в трансцендентальній феноменології» (2012 р.), спеціальність 09.00.01 – онтологія, гносеологія, фенометологія.

Наукові інтереси: феноменологічна філософія, феноменологія як методологія гуманітарних наук, постколоніальна критика імперської літератури.

Забезпечення навчальних дисциплін: «Феноменологія», «Філософська антропологія», «Досвід і рефлексія».

Професійна активність: стажування в університеті м. Констанц (Німеччина) (1998-1999).

Громадська активність:

- науковий секретар Українського феноменологічного товариства (1998);

- співголова Українського феноменологічного товариства (2008);

- член редколегії науково-теоретичного часопису «Філософська думка» (2008).

Публікації:

Монографії:

Кебуладзе В. Феноменологія досвіду. – К.: «Дух і Літера», 2011. – 280 с. (другий наклад 2012).

Розділи у монографіях:

Кебуладзе В. Філософська освіта в Україні: історія і сучасність: Колективна монографія; [за ред. М. Л. Ткачук]. – К.: ТОВ «Аграр Медіа Груп», 2011. – 419 с.

Навчальні посібники:

Кебуладзе В. Феноменологія. Навчальний посібник. – К.: «ППС-2002», 2005. – 120 c.

Розділи в підручниках:

Основи практичної філософії. Підручник; [за ред. А. М. Лоя]. – К.: Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2011. – 511 с.

Наукові переклади:

- Вальденфельс Б. Топографія Чужого: студії до феноменології Чужого – К.: ППС-2002. – 2004, 205 с. (з німецької).

- Гусерль Е. Досвід і судження. Дослідження генеалогії логіки. – К.: ППС-2002. – 2009, 354 с. (з німецької).

- Шюц. А., Лукман Т. Структури життєсвіту – К.: Український центр духовної культури. - 2004, 558 с. (з німецької).

Наукові статті:

1. Кант і російська релігійна філософія // Філософська і соціологічна думка, 1995, № 7-8, К., с. 180-206.
2. П. О. Флоренський. Досвід “зживання” Канта // Філософські студії Київського університету, К., 1995, с. 109-123.
3. Понятие интерсубъективности в феноменологии Э. Гуссерля // Дні науки 10-11 квітня 1997 року. Київський університет імені Тараса Шевченка. Філософський факультет, К., 1997, с. 69-79.
4. Концепция реальности Г. Шпигельберга и её интерсубъективное расширение // Дні науки 9-10 квітня 1998 року. Київський університет імені Тараса Шевченка. Філософський факультет, К., 1998, с. 110-116.
5. Концепция феноменологической редукции в философии Э. Гуссерля // Київський університет імені Тараса Шевченка. Вісник: Філософія. Політологія, К., 1998, с. 28-32.
6. Феноменологический анализ опыта смерти // Феноменология и гуманитарное знание, К., 1998, с. 74-78.
7. К вопросу о трансформации феноменологического метода // Феноменологія і філософський метод, К., 2000, с. 105-111.
8. Феноменология смеха и смех феноменологии // Феноменологія: рецепція у східній Європі, К., 2001, с. 122-130.
9. Феноменологічне поняття інтелектуальної інтуїції та його обґрунтування у філософії Ґустава Шпета // Національний університет “Києво-Могилянська Академія”. Наукові записки. Філософія та релігієзнавство, К., 2002, с. 86-90.
10. Феноменологический смех в магическом театре Германа Гессе // Докса, Вип. 2. Про природу сміху. - Одеса, 2002, с. 99-108.
11. Научный меркантилизм с философской точки зрения // Феноменологія і практична філософія, К., 2003, с.221-230.
12. Das phänomenologische Bild des Menschen. Das Bild des phдnomenologisierenden Menschen // Person, Communitu and Identity, Cluj-Napoca, 2003, S. 8-14.
13. “Структури життєсвіту” на перетині трансцендентальної феноменології та феноменологічної соціології / Вахтанґ Кебуладзе // Шюц А., Лукман Т. Структури життєсвіту. – К.: Український Центр духовної культури, 2004. – с. 540-548.
14. Феноменология черного юмора // Докса, Вип. 5. – Одеса: 2004, с. 71-79.
15. Бернгард Вальденфельс – феноменолог Чужого // Вальденфельс Б. Топографія Чужого: студії до феноменології Чужого – К.: ППС-2002, 2004, 198-202.
16. Латентные смысловые структуры в русской истории, философии и литературе // Феноменологія і мистецтво, К., 2005, с. 84-93.
17. Phänomenologische Analyse von Realitätsbereichen geschlossener Sinnstruktur / Vakhtang Kebuladze // Topos, Minsk, 2005 – S. 129-140.
18. Своє і Чуже. Феноменологічна топографія соціально-політичного простору України // Цінності громадянського суспільства і моральний вибір: український досвід - К.: Етна-1, 2006, с. 106-116.
19. Latente Sinnstrukturen in der russischen Geschichte, Philosophie und Literatur // Mesotes. Jahrbuch fьr philosophischen Ost-West-Dialog: Ereignis und Affektivitдt. Zur Phдnomenologie sich bildenden Sinnes, Wien, 2006, S. 150-158.
20. Феноменологические разглагольствования по поводу постметафизической враки // Топос, Минск, № 3(14) 2006, 142-144.
21. Феноменологические мотивы в "Картезианских размышлениях" Мераба Мамардашвили // Sententiae, № XIV-XV (2-2008/1-2009). – Вінниця, 2009. – с. 1-11.
22. Феноменологія публічності. Приватність, публічність, влада // Громадянське суспільство в Україні за доби глобалізації: ціннісно-нормативне та інституційне забезпечення його розбудови. – К.: Інститут ліберального суспільства – 2007, с. 108-120.
23. Transformation des Intentionalitдtsbegriffs in der Phдnomenologie und ihre Relevanz für die Sozialwissenschaft // Phenomenology 2005 (vol. 4) Selected Essays from Northern Europe. Part 1, Zeta Books, 2007, c. 399-424.
24. Pänomenologie der Öffentlichkeit. Politische Anthropologie der Öffentlichkeit von Hannah Arendt in den Strukturen der alltäglichen Erfahrung von Alfred Schütz und Thomas Luckmann/ Vakhtang Kebuladze // Europe, World and Humanity in the 21st Century: Phenomenological Perspectives, Phainomena, Ljubljana, 2007 – p. 157-166.
25. Europa als Ziel oder Europa als Antwort? Eine phänomenologische Analyse des Europabegriffs //: Über Zivilisation und Differenz. Beiträge zu einer politischen Phänomenologie Europas, Würzburg: Königshausen &Neumann, 2008, с. 93-104.
26. Вислів І. Канта "думки без змісту порожні, споглядання без понять сліпі" у феноменологічній перспективі // Філософська думка, 2008, № 6, с. 155-164.
27. Postkoloniale Kritik der imperialen Literatur vom phänomenologischen Standpunkt // Hanna-Barbara Gerl-Falkovitz, René Kaufmann u. Hans Rainer Sepp (Hg.): Europaeische Menschenbilder. - Dresden: Thelem Universitaetsverlag. – 2009, S. 225-234.
28. Die phänomenologischen Motive der Cartesianischen Meditationen Merab Mamardashvilis // Phänomenologie als Dialog. Der Einfluss des Ideentransfers zwischen Ost und West auf das phänomenologische Denken Europas. Hg. v. Enrico Sperfeld und PaweB Walczak im Auftrag des Instituts für Philosophie der Universität Zielona Góra und des MitOst e.V. Universitätsverlag Zielona Góra 2009, S. 35-43.
29. Motywy fenomenologiczne w Medytacjach kartezjanskich Meraba Mamardaszwilego // Fenomenologia jako dialog. Rozwoj Europejskiej fenomenologii przez transfer idei miedzy Wschodem i Zachodem. Redakcja naukowa Enrico Sperfeld, Pawel Walczak – Zielona Góra. – 2009, 31-38.
30. Історія розвитку феноменологічної філософії в Україні // Філософська думка, 2009, № 1. – Київ. – 2009, с. 5-12.
31. Феноменологія постколоніальної критики // Критика, число 5 – 6, 2009. – Київ. – 2009, с. 8 – 10.
32. Інтенційність як характеристика емпіричних психічних актів і як трансцендентальна умова можливості досвіду // Філософська думка, 2009, № 4. – Київ. – 2009, с. 84-91.
33. Понятие субъективного смысла социального действия в феноменологической социологии Альфреда Шюца / Вахтанґ Кебуладзе // Ученые записки Таврического национального университета им. В.И. Вернадского. Философия, культурология, политология, социология, 2009, № 2 (том 22 (61)) / Вахтанґ Кебуладзе. – Симферополь, 2009. – с. 95-104.
34. Якої легітимації ми потребуємо і чи всі потребують леґітимації так само, як ми? // Філософська думка, 2009, № 5. – Київ. – 2009, с. 70-71.
35. Переднє слово // Німецько-український словник гуманітарних наук. – К.: Дух і літера. – 2009, с. 4-13.
36. Місце і роль твору Едмунда Гусерля "Досвід і судження" у розвитку феноменологічної філософії / Вахтанґ Кебуладзе // Докса XIV, 2009 / Вахтанґ Кебуладзе. – Одеса: Лерадрук, 2009. – с. 299-311.
37. Проблематизація поняття інтенційності в контексті феноменології містичного досвіду / Вахтанґ Кебуладзе // Феноменологія і релігія / Вахтанґ Кебуладзе. – Київ: Дух і літера, 2010. – с. 74-84.
38. Переклад. Топос. Етос / Вахтанґ Кебуладзе // Філософська думка, 2010, № 3 / Вахтанґ Кебуладзе. – Київ: Академперіодика, 2010. – с. 22-31.
39. Вплив перекладу на формування термінології гуманітарних наук і соціяльно-політичний дискурс в Україні / Вахтанґ Кебуладзе // Україна модерна, 2010 № 5(16)/ Вахтанґ Кебуладзе. – Київ: Критика, 2010. – с. 50-62.
40. Феноменологічне поняття досвіду між повсякденністю і філософією / Вахтанґ Кебуладзе //Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Філософія. Політологія. – № 104. – 2011, с. 13-17.
41. Феноменологічний погляд на культурну політику в сучасній Україні: Cultural Policy or Cultural Politics? //Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна № 950. Койнонія/ Вахтанґ Кебуладзе. – Харків – Київ: Дух і літера, 2011. – с. 39 – 50.
42. Аісторичне реконструювання як метод феноменологічного дослідження // Філософські діалоги 2011. Людина. Історія. Розум: за матеріалами філософських читань пам’яті І. В. Бойченка / Вахтанґ Кебуладзе. – К.: Інститут філософії імені Г. С. Сковороди, 2011. – с. 24 – 41.
43. Феноменологія як трансцендентальний емпіризм // Актуальні проблеми духовності. Збірник наукових праць. Випуск 12 / Вахтанг Кебуладзе. – Кривий Ріг: КДПУ, 2011. – с. 81 – 89.
44. Феноменологія допредикативного досвіду // Філософська думка, 2011, № 5 / Вахтанґ Кебуладзе. – Київ: Академперіодика, 2011. – с. 24–39.
45. Інституційні аспекти трансформації філософського знання в пострадянській Україні // Філософська думка, 2011, № 6 / Вахтанґ Кебуладзе. – Київ: Академперіодика, 2011. – с. 5–12.
46. Критика емпіризму в творах Едмунда Гусерля "Логічні дослідження", "Філософія як строга наука" і "Перша філософія" // Sententiae, № XXV (№ 2 – 2011) / Вахтанґ Кебуладзе. – Вінниця, 2011. – с. 120-132.
47. Контрабанда разума и метисный этос / Вахтанг Кебуладзе // Эсхатос-II: философия истории в контексте идеи "предела". – Одесса: ФЛП "Фридман А.С.", 2012. – с. 175–187.
48. Пасивна синтеза й активність свідомості // Філософська думка, 2012, № 2 / Вахтанґ Кебуладзе. – К.: Академперіодика, 2012. – с. 30–46.
49. Ідея Європи: мета, гіперцивілізація, відповідь // Гуманітарні студії. Збірник наукових праць. Випуск 14 / Вахтанґ Кебуладзе. – К.: Видавничо-поліграфічний центр "Київський університет", 2012. – с. 134–140.
50. Философия в современной Украине: между "советской философией" и независимыми сообществами ученых // Топос. – 2012. – № 1 / Вахтанг Кебуладзе. – Вильнюс: Европейский гуманитарный университет, 2012. – с. 175–187.